Podanie danych osobowych,
a także zgoda na ich przetwarzanie są całkowicie dobrowolne. Wszelkie
przekazane nam dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie i celu, na
jaki wyraziłeś zgodę. W przypadku, gdy postanowisz jednak nie podawać nam
niezbędnych do realizacji zamówienia danych i nie wyrazisz zgody na ich
przetwarzanie, niestety nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia.
Prosimy, abyś pamiętał, że
w każdej chwili masz prawo do aktualizacji lub całkowitego usunięcia swoich
danych osobowych. Możesz to zrobić samodzielnie, jak i korzystając z naszej
pomocy, której chętnie udzielimy.
Nasza firma przestrzega
restryktywnej polityki bezpieczeństwa danych osobowych. Twoje dane osobowe są u
nas bezpieczne i dokładamy wszelkich starań, aby poziom ten z roku na rok był
coraz wyższy. Wierzymy, że zapoznanie się z naszą polityką prywatności pozwoli
Ci poczuć się bezpiecznie i cieszyć zakupami w plisy-rolety.pl.
I. Administrator Danych Osobowych
Administratorem danych
osobowych plisy-rolety.pl (dalej PR), czyli odpowiedzialnym za zapewnienie
bezpieczeństwa Twoim danym osobowym jest:
Nasz Sukces Agata Rajchel ul. Kopernika 34b 05-270 Marki NIP: 954 190 76 44
II. System ochrony danych osobowych
PRzastosował środki
techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych zgodne z
wymaganiami określonymi w obowiązujących przepisach o ochronie danych
osobowych. W szczególności uwzględniono: rozporządzenie Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji
przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych,
jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do
przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz. 1024); wytyczne Generalnego
Inspektora Ochrony Danych Osobowych; Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Do najważniejszych
elementów zastosowanego systemu ochrony danych osobowych należą:
Certyfikat
SSL, który gwarantuje on, że komunikacja pomiędzy Twoim komputerem, a plisy-rolety.pl jest szyfrowana 256 bitowym kluczem.
Gromadzimy i
przetwarzamy tylko niezbędne dane osobowe i to przez możliwie najkrótszy czas,
a na każde działania nie związane z realizacją umowy kupna-sprzedaży musisz
wyrazić oddzielną zgodę.
Dostęp do
Twoich danych osobowych, mają tylko osoby uprawnione i przeszkolone w zakresie
ochrony danych osobowych, dające gwarancję ich bezpieczeństwa.
System IT plisy-rolety.pl oraz procedury
wewnątrzfirmowe spełniają wszelkie standardy ochrony danych osobowych.
PR tym samym dopełnił
wszelkich prawem przewidzianych obowiązków w zakresie ochrony danych osobowych.
III. Dane osobowe, cel i czas przechowywania
A. Rejestracja
W trakcie rejestracji
prosimy o podanie danych niezbędnych do założenia konta w plisy-rolety.pl, dzięki czemu nie musisz przy każdym kolejnym
zakupie tracić czasu na ponowne wypełniania całego formularza zamówienia.
Rejestrując się oszczędzasz czas i pieniądze, gdyż zarejestrowani Klienci
uczestniczą w programie lojalnościowym i uzyskują rabaty za wcześniej dokonane
zakupy.
Zarejestrowany Klient po
zalogowaniu ma również możliwość weryfikacji statusu złożonego zamówienia i
historii dokonanych zakupów. Zarejestrowany i zalogowany klient w każdej chwili
może samodzielnie poprawiać, uzupełniać lub usunąć całkowicie dane z plisy-rolety.pl.
W trakcie rejestracji
prosimy o:
imię i
nazwisko – niezbędne nam do wystawienia później dokumentu sprzedaży i
zaadresowania przesyłki;
adres (ulica,
numer domu/lub numer domu i lokalu, kod pocztowy i miasto) – niezbędny nam
później do zaadresowania przesyłki;
e-mail –
niezbędny do logowania i komunikacji związanej z korzystaniem z plisy-rolety.pl;
numer
telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych metod dostawy (wymagany
przez przewoźników)
dane do
wystawienia faktury VAT
Dane przechowywane są
przez okres 5 lat od ostatniego logowania.
B. Złożenie zamówienie
W trakcie składania
zamówienia prosimy o podanie nam danych niezbędnych do realizacji zamówienia,
które w przypadku zarejestrowanych i zalogowanych Klientów częściowo pobierane
są automatycznie z danych podanych przy rejestracji.
Przy składaniu zamówienia
prosimy o podanie:
imię i
nazwisko lub nazwa firmy/instytucji – niezbędne do wystawienia dokumentu
sprzedaży i zaadresowania przesyłki;
adres (ulica,
numer domu/lub numer domu i lokalu, kod pocztowy i miasto) – niezbędny do
zaadresowania przesyłki;
e-mail –
niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
numer
telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych metod dostawy (wymagany
przez przewoźników).
W przypadku, kiedy przy
składaniu zamówienia Klient wybierze dostawę na inny adres niż wskazany przy rejestracji
lub składaniu zamówienia, prosimy dodatkowo o podanie:
imię i
nazwisko lub nazwa firmy/instytucji – niezbędne nam do zaadresowania przesyłki;
adres (ulica,
numer domu/lub numer domu i lokalu, kod pocztowy i miasto) – niezbędny do
zaadresowania przesyłki;
numer
telefonu do odbiorcy przesyłki – niezbędny w przypadku wyboru niektórych metod
dostawy (wymagany przez przewoźników).
W przypadku, kiedy przy
składaniu zamówienia Klient wybierze wystawienie dokumentu sprzedaży na inne
dane, niż wskazane przy rejestracji lub składaniu zamówienia, prosimy dodatkowo
o podanie:
imię i
nazwisko lub nazwa firmy/instytucji – niezbędne do wystawienia dowodu
sprzedaży;
adres (ulica,
numer domu/lub numer domu i lokalu, kod pocztowy i miasto) – niezbędne do
wystawienia dowodu sprzedaży;
Dane podane w trakcie
składania zamówienia są przetwarzane przez plisy-rolety.pl i następujące podmioty w podanym poniżej zakresie:
imię i
nazwisko, adres, telefon, e-mail wskazane jako adres dostawy przekazywane są
firmom przewozowym w postaci etykiety/listu przewozowego będącego jednocześnie
zleceniem doręczenia przesyłki w zależności od wybranego rodzaju przesyłki
przekazywane są :
Poczta Polska
SA z siedzibą w Warszawie (KRS: 0000334972, NIP: 525-000-73-13)
DPD POLSKA SP
Z O O z siedzibą w Warszawie (KRS: 000028368, NIP: 526-02-04-110)
InPost
Paczkomaty Sp. z o.o. Z siedzibą w Krakowie (KRS: 0000255841, NIP:
679-289-50-61)
Apaczka R2G
Polska Sp. z o.o. ul. F. Klimczaka 1, 02-797 Warszawa NIP: 7010194877, REGON:
141963798
imię i nazwisko,
adres, NIP wskazane jako dane na które ma być wystawiony dokument sprzedaży są
przekazywane w postaci dokumentu sprzedaży do systemu księgowego:
Nasz Sukces
Agata Rajchel
W przypadku skorzystania z
płatności z wykorzystaniem zewnętrznego systemu płatności, wszelkie dane podane
po przejściu na stronę operatora płatności pozostają zarejestrowane wyłącznie w
jego bazie i nie są w żaden sposób dostępne lub przechowywane przez
plisy-rolety.pl.
plisy-rolety.pl
współpracuje z następującymi operatorami płatności:
PayU SA z siedzibą w Poznaniu (KRS: 0000274399, NIP: 779-23-08-495)
operatora serwisu payu.pl
DialCom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (KRS: 0000306513, NIP:
781-173-38-52) operatora serwisu przelewy24.pl
PayPro SA z siedzibą w Poznaniu
(KRS: 0000347935, NIP: 779-236-98-87) operatora serwisu przelewy24.pl
Dane przechowywane są
przez okres 5 lat od zakończenia roku kalendarzowego następującego po roku w
którym wystawiono dokument sprzedaży, zgodnie ze stosownymi przepisami
regulującymi czas przechowywania dokumentów księgowych.
C. Marketing
W
przypadku subskrypcji newslettera oraz wyrażenia zgody na jego otrzymywanie w
procesie rejestracji lub składania zamówienia prosimy jedynie o podanie adresu
e-mail, na który przesyłane będę informacje handlowe z plisy-rolety.pl, z których w każdej chwili możesz zrezygnować
logując się na swoje konto w plisy-rolety.pl lub klikając link anulujący subskrypcję i znajdujący się w stopce każdego
newslettera.
Adres e-mail nie jest
przekazywany do firm zewnętrznych.
D. Korespondencja
W przypadku, kiedy zostaną
nam przekazane dane osobowe, które nie są nam niezbędne w celu realizacji umowy
lub prawnego obowiązku np. w korespondencji z nami, w formularzach odstąpienia
od umowy, rękojmi lub gwarancji dane te zostaną niezwłocznie usunięte lub
zanonimizowane i nie będą przetwarzane.
Prosimy więc nie
przekazywać nam informacji i danych osobowych, o które wprost nie prosimy i nie
mających znaczenia z punktu widzenia realizacji umowy lub obowiązku prawnego.
IV. Cookies - Twoje dane osobowe, które pobierane
są automatycznie po wejściu na plisy-rolety.pl
Pliki cookies (tzw.
„ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta plisy-rolety.pl.
W ramach plisy-rolety.pl
stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies)
oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi,
które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania,
opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki
internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym
Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich
usunięcia przez Klienta.
W ramach plisy-rolety.pl
stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
„niezbędne”
pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach
plisy-rolety.pl; np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług
wymagających uwierzytelniania;
pliki cookies
służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć
w zakresie uwierzytelniania w ramach plisy-rolety.pl;
„wydajnościowe”
pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze
stron internetowych plisy-rolety.pl;
„funkcjonalne”
pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Klienta ustawień i
personalizację interfejsu plisy-rolety.pl;
„reklamowe”
pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Klientowi treści reklamowych bardziej
dostosowanych do jego zainteresowań.
W wielu przypadkach
oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka
internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies.
W przypadku, gdy nie
zgadzasz się na umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies może zablokować
ich umieszczenie odpowiednio konfigurując swoja przeglądarkę internetową.
Informacje jak to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki
internetowej. Niestety w przypadku zablokowania plików cookies pochodzących z
plisy-rolety.pl nie możemy zagwarantować jego poprawnego działania.
Jeżeli zgadzasz się na
umieszczanie na swoim urządzeniu plików cookies, ale po zakończeniu odwiedzin w
plisy-rolety.pl chciałbyś je skasować, możesz to zrobić bez ryzyka a informację
o tym jak, to zrobić znajdziesz w plikach pomocy swojej przeglądarki
internetowej.
A. plisy-rolety.pl(serwer)
System informatyczny, z
którego korzysta plisy-rolety.pl automatycznie gromadzi w logach dane związane
z urządzeniem, z którego korzystasz łącząc się z plisy-rolety.pl. Dane te
gromadzone są jedynie w celach statystycznych i dotyczą: typu urządzenia,
systemu operacyjnego, rodzaju przeglądarki internetowej, rozdzielczości ekranu,
głębi kolorów, IP, dostawcy usług internetowych, czy adres wejścia na plisy-rolety.pl
i są wykorzystywane jedynie w procesie optymalizacji plisy-rolety.pl w celu
zapewnienia jak największej wygody korzystania.
Dane te nie są nigdy
łączone z danymi podanymi, o których mowa w III części i stanowią jedynie
materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
plisy-rolety.pl korzysta z
serwerów OVH. Firma ta nie ma bezpośredniego dostępu do danych osobowych i nie
przetwarza ich w żaden sposób.
Dane są przetwarzane przez
24 miesiące od ostatniej aktywności.
B. plisy-rolety.pl (cookies)
plisy-rolety.pl
wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na
Twoim urządzeniu, w celu umożliwienia plisy-rolety.pl rozpoznania Ciebie i
dostosowania plisy-rolety.pl do Twoich potrzeb.
plisy-rolety.pl wykorzystuje
cookies do:
zapamiętania
zalogowania (sesja trwa 30 minut od ostatniej aktywności, po czym cookie jest
kasowane);
zapamiętania
zawartości Twojego koszyka (sesja trwa 30 dni od ostatniej aktywności, po czym
cookie jest kasowane);
zapamiętania
Twoich preferencji wyświetlania plisy-rolety.pl (sesja trwa 30 dni od ostatniej
aktywności, po czym cookie jest kasowane);
tworzenia
statystyk i raportów oglądalności funkcjonowania plisy-rolety.pl; (sesja trwa
30 dni od ostatniej aktywności, po czym cookie jest kasowane);
personalizowania
wyglądu plisy-rolety.pl przez
wyświetlanie produktów, które algorytm sklepu wskaże jako interesujące dla
Ciebie w oparciu o produkty jakie kupiłeś, włożyłeś do koszyka, wyszukałeś w
sklepie, a także ich autorów, producentów, kategorię – słowem produkty podobne,
ale nigdy nie łączone bezpośrednio z Twoimi danymi osobowymi. (sesja trwa 30
dni od ostatniej aktywności, po czym cookie jest kasowane);
C. Google Analytics (cookies)
Google Analytics
wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na
Twoim urządzeniu, w celu umożliwienia przeanalizowania przez plisy-rolety.pl
źródeł ruchu i sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z niego.
Google gromadzi na swoich
serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i
korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług
związanych z ruchem i korzystaniem z internetu.
Google może również
przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić
na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy
łączone z danymi podanymi, o których mowa w III części i stanowią jedynie
materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Dane są przetwarzane przez
12 miesięcy od ostatniej aktywności, po czym cookie jest kasowane.
D. Google AdWords (cookies)
Google AdWords
wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na
Twoim urządzeniu, w celu umożliwienia przez plisy-rolety.pl oceny poprawności i
skuteczności prowadzonej działalności reklamowej z wykorzystaniem sieci
AdWords.
Google gromadzi na swoich
serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i
korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług
związanych z ruchem i korzystaniem z internetu.
Google może również
przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić
na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google.
Dane te nie są nigdy
łączone z danymi podanymi, o których mowa w III części i stanowią jedynie
materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych.
Dane są przetwarzane przez
12 miesięcy od ostatniej aktywności, po czym cookie jest kasowane.
E. Cookies pochodzące z serwerów partnerów
plisy-rolety.pl korzysta
ze skryptów i elementów oprogramowania dostarczonych i znajdujących się na
serwerach jej partnerów biznesowych. Cookie takie mogą zawierać dane niezbędne
partnerowi do realizacji usługi dostarczanej plisy-rolety.pl lub zawierające
inne niż wymienione w polityce prywatności dane.
plisy-rolety.pl bardzo
starannie dobiera swoich partnerów biznesowych nie odpowiada jednak za ich
politykę w zakresie cookies. Dlatego zalecamy weryfikację każdego z naszych
partnerów w zakresie własnym i samodzielne podjęcie decyzji, czy chcesz
akceptować ich cookies.
plisy-rolety.pl
wykorzystuje skrypty następujących partnerów:
1. Google Inc. z siedzibą
w Mountain View (CA, USA )
2. Facebook Inc. z
siedzibą w Menlo Park (CA, USA)
V. Polityka prywatności bezpieczeństwa partnerów
plisy-rolety.pl
plisy-rolety.pl bardzo
starannie dobiera swoich partnerów biznesowych i równie starannie weryfikuje
zamieszczanie w plisy-rolety.pl linki do innych stron internetowych.
plisy-rolety.pl nie odpowiada jednak za standard i politykę ochrony prywatności
stosowaną przez właścicieli, operatorów czy administratorów tych stron. Dlatego
zalecamy weryfikację każdego z naszych partnerów w zakresie własnym i
samodzielne podjęcie decyzji, czy chcesz powierzyć im Twoje dane osobowe.
W szczególnych sytuacjach,
w których obowiązujące prawo nakazuje Administratorowi Danych Osobowych
przekazywanie zebranych danych organom państwowym, plisy-rolety.pl dane takie
udostępni.
Za wyjątkiem tych
sytuacji, Twoje dane osobowe w zakresie dozwolonym przez prawo na podstawie
odrębnych umów powierzenia przekazywane określonym podmiotom wyłącznie i w
związku z koniecznością realizacji umownego lub prawnego obowiązku
Administratora Danych Osobowych. Do kategorii podmiotów jakim mogą być przekazywane
dane należą: agencje reklamowe, banki, biura księgowo-rachunkowe, dostawcy
usług IT, firmy kurierskie, firmy logistyczne, instytucje płatnicze,
przewoźnicy.
W przypadku takiego
przekazania, Administrator Danych Osobowych zawiera z tymi podmiotami stosowne
umowy powierzenia, gwarantujące najwyższy standard ochrony i zachowanie
poufności oraz bezpieczeństwa danych osobowych, a także ich wykorzystanie
jedynie w celu realizacji umownego lub prawnego obowiązku Administratora Danych
Osobowych.
VII. Zmiana polityki prywatnościplisy-rolety.pl
plisy-rolety.pl zastrzega
sobie prawo zmiany polityki prywatności, o ile będzie wymagać tego obowiązujące
prawo, ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania plisy-rolety.pl lub
zmiana będzie wprowadzać standard wyższy od minimum wymaganego prawem.
O takiej zmianie
plisy-rolety.pl powiPRmi drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji
e-mail).
Aktualny tekst polityki
prywatności zawsze będzie znajdować się pod adresem
https://plisy-rolety.pl/content/2-polityka-prywatnosci
VIII. Twoje prawa
Zgodnie z obowiązującymi
przepisami w stosunku do swoich danych osobowych masz prawo do:
odmowy lub
ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
dostępu do danych
osobowych;
sprostowania
lub usunięcia danych osobowych;
przenoszenia
danych osobowych;
cofnięcia
zgody na przetwarzanie danych osobowych;
wniesienia
skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prawa te są niezbywalne i
nie mogą być ograniczane. Zawsze chętnie udzielimy Ci pomocy i informacji, a
część z wyżej wymienionych praw możesz zrealizować samodzielnie.
IX. Kontakt
plisy-rolety.pl kontaktuje
się z Tobą korzystając z podanego e-maila, a tylko w szczególnych sytuacjach korzystamy
z podanego przez Ciebie numeru telefonu.
W przypadku jakichkolwiek
pytań lub wątpliwości co do polityki prywatności i bezpieczeństwa Twoich danych
osobowych zachęcamy do kontaktu e-mail sklep@plisy-rolety.pl.
W przypadku chęci
aktualizacji lub usunięcia Twoich danych osobowych, o ile nie możesz lub nie
chcesz zrobić tego samodzielnie, prosimy o kontakt e-mail
sklep@plisy-rolety.pl.
W powyższych sprawach
można również korespondować z nami pod adresem:
Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może
nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma
prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również
zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje, te powinny być
prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego (Nasz Sukces
Agata Rajchel ul. Kopernika 34b 05-270 Marki).
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy
na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin i
stosowne przepisy prawa.
REGULAMIN
§1 Definicje
Administrator Danych Osobowych:
Nasz Sukces
Agata Rajchel ul. Kopernika 34b
05-270 Marki NIP: 954-190-76-44, REGON: 141206991
Adres
pocztowy- imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie
w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer
budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej
na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz
miejscowość.
Adres reklamacyjny:
Nasz Sukces
Agata Rajchel ul. Kopernika 34b
05-270 Marki
Cennik
dostaw – znajdujące się pod adresem www.plisy-rolety.plzestawienie
dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
Dane
osobowe - wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej
lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za
umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych
kosztów, czasu lub działań.
Dane
wrażliwe – są to dane osobowe zawierające informacje o
pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach
religijnych lub filozoficznych, przynależności wyznaniowej, partyjnej lub
związkowej, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach,
życiu seksualnym, skazaniach, orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a
także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
Dostawa
– rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu
wymieniona w cenniku dostaw znajdującym
pod adresem www.plisy-rolety.pl
Dowód
zakupu –faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z
Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi
zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
Karta
produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Kodeks
cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
roku z późniejszymi zmianami.
Kodeks
dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm
etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu
nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi
zmianami.
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności
prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient.
Miejsce
wydania rzeczy – adres
pocztowy lub punkt odbioru wskazane
w zamówieniu przez Kupującego.
Moment
wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie
rzecz w posiadanie.
Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot
umowy i dostawę wymieniona pod
adreszasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych
osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, która znajduje
się pod adresem: www.plisy-rolety.pl
Prawo
konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014
roku.
Produkt
– minimalna i niepodzielna ilość rzeczy,
która może być przedmiotem zamówienia,
a która podana jest w sklepie
Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny
(cena/jednostka).
Przedmiot
umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
Przedmiot
świadczenia – przedmiot
umowy.
Punkt
odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem
pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
Rejestr
UOKiK – rejestr podmiotów
uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na
podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php
RODO
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE
Rzecz
– rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.plisy-rolety.pl, za pośrednictwem, którego Kupujący może złożyć zamówienie.
Sprzedający:
Nasz Sukces
Agata Rajchel ul. Kopernika 34b
05-270 Marki NIP: 954-190-76-44, REGON: 141206991 zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem:
System –
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
Termin
realizacji – podana na karcie
produktu liczba godzin lub dni roboczych.
Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w
rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w
rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w
przypadku Kupujących.
Wada – zarówno wada fizyczna, jak
i wada prawna.
Wada
fizyczna –niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w
szczególności jeśli rzecz:
nie
ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w
umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co
do takiego jej przeznaczenia;
została Konsumentowi wydana w stanie niezupełnym;
w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta, który postąpił według
instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
nie ma ona właściwości, o której zapewniał
producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w
zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie
na rzeczy sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie
mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy,
albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
Wada
prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność
osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli
ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub
orzeczenia właściwego organu.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone
za pośrednictwem sklepu określające
jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów;
rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2 Warunki
ogólne
Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym
regulaminem.
Miejsce
wydania rzeczy musi znajdować się na terytorium Unii Europejskiej.
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy
wolne od wad.
Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej walucie i są̨ cenami brutto
(zawierają̨ podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy,
który określony jest w cenniku dostaw.
Wszelkie
terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem
terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy
obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie,
zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości
następuje w postaci:
potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma,
informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf,
wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego
pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy,
niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się w sklepie.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią
świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na
odległość.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu
z systemu poprawność́ działania sklepu w następujących przeglądarkach:
IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza,
Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA
i FLASH, na ekranach o rozdzielczości poziomej powyżej 1024 px. Używanie
oprogramowania firm trzecich mających wpływ na funkcjonowanie i funkcjonalność
przeglądarek: Internet Explorer, FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ
na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej
funkcjonalności sklepu www.plisy-rolety.pl,
należy je wszystkie wyłączyć́.
Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia procesu
składania kolejnego zamówienia. W
tym celu Kupujący powinien podać
login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i hasło
są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego,
który ma obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym
dostępem osób trzecich. Kupujący ma
w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz
usuwania konta w sklepie.
Sprzedający stosuje się do kodeksu dobrych
praktyk.
Kupujący
zobowiązany jest do:
niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne
prawa osób trzecich,
korzystania
ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez
użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
niepodejmowania
działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej
informacji handlowej (spam),
korzystania
ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
korzystania
z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego,
korzystania
ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi
zasadami netykiety.
§3 Zawarcie
umowy i realizacja
Zamówienia można składać́ 24 godziny na dobę.
W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące
czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:
dodanie do koszyka
produktu;
wybór rodzaju dostawy;
wybór rodzaju płatności;
wybór miejsca
wydania rzeczy;
złożenie w sklepie
zamówienia poprzez użycie przycisku „Kupuję
i płacę”.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje z chwilą
złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia
Konsumenta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego przelewem lub za
pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego, co powinno nastąpić w
terminie 30 dni od złożenia zamówienia,
chyba że Konsument nie był w stanie
spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
Zawarcie umowy z Klientem następuje z chwilą
przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od
złożenia zamówienia.
Realizacja zamówienia
Klienta płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu
płatności elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłatyKlienta na
koncie Sprzedającego.
Realizacja zamówienia
klienta może być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części
wartości zamówienia lub uzyskania
limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za
pobraniem (płatnego przy odbiorze).
Wysłanie przedmiotu
umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w
najdłuższym terminie z określonych na kartach
produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
Zakupiony przedmiot
umow jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany
wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami,
o których mowa w §2 pkt 6b.
§4 Prawo do
odstąpienia od umowy
Konsumentowi,
przysługuje na podstawie art. 27 Prawa
konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez
podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w
art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość
wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy,
a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć w formie pisemnej
lub e-mailem zgodnej z Prawem
konsumenckim.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od
umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny
koszt.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o
utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania
takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15
ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa
konsumenckiego.
Konsumentp
onosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem
umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny
niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie
zwróci Konsumentowi dodatkowych
kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny
sposób płatności, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy
z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa
konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji
konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem
świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem
świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się
za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę.
§5 Rękojmia
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu
cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w art. 556 Kodeksu
cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada
fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili
przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może:
złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
Jeżeli jednak rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedająceg albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną
od wad lub usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady.
Konsument,
może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany
rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową
w sposób wybrany przez Konsumenta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
proponowanym przez Sprzedającego,
przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej
od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
Konsument nie może odstąpić od umowy,
jeżeli wada jest nieistotna.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
żądać
usunięcia wady.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę
w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy
wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z
drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby
nadmiernych kosztów.
W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu i ponownego
zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady, jednak
zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę
rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości
ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć rzecz
wadliwą na adres
reklamacyjny, a jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej
zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest
udostępnić rzecz Sprzedającemu w
miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania obowiązku
przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji
opisanej w §5 pkt 10.
Sprzedający obowiązany
jest przyjąć od Konsumenta rzecz
wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
Sprzedający w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615 kodeksu cywilnego: oświadczenia o
żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania
usunięcia wady. Sprzedający w
terminie trzydziestu dni (art. 7a prawa
konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy
określony w kodeksie cywilnym termin
czternastu dni.
W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za
uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
Roszczenie Konsumenta o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na
wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady
jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana
przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi.
W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub producenta
termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi
za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.
W terminach określonych w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć oświadczenie
o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej rzeczy
sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
W razie dochodzenia przed sądem albo sądem
polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych
uprawnień, przysługujących Konsumentowi z
tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin
do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia
odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub
bezskutecznego zakończenia mediacji.
Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej
stosuje się §5 pkt 15-16,
z tym że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział się o
istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział
się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w
którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył oświadczenie o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody,
którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby
szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, a w szczególności
może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu,
przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim
zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od
osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o
obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie
wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
Sprzedający o
ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona je bez zbędnej
zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6 Polityka
prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
Administrator
Danych Osobowych odpowiada za zgodne z prawem
przetwarzanie danych osobowych,
a zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także prawa Kupującego związane z jego danymi osobowymi.
Administrator
Danych Osobowych przetwarza dane osoboweKupujących na
podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego.
Administrator
Danych Osobowych zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie w zakresie
jaki jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem.
Wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie
danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.
Na potrzeby realizacji zamówieniaKupującego zbierane
są następujące dane osobowe:
adres
pocztowy – niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;
miejsca
wydania rzeczy – niezbędny do zaadresowania przesyłki;
e-mail –
niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
numer
telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych
rodzajów dostawy
Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych
osobowych związanych ze złożeniem zamówienia,
ale również korzystaniem ze sklepu przed
i po złożeniu zamówienia zawiera polityka prywatności.
§7
Postanowienia końcowe
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma
na celu naruszenia praw Kupującego.
Nie może być́ również̇ w ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku niezgodności
jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne
podporzadkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego
przepisu regulaminu.
O zmianach regulaminu i ich zakresie
zarejestrowani Kupujący Bedą
powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu
e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w
zżycie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu dostosowania
regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna
dla Kupującego w zakładce
regulamin (www.i-plisy.pl/content/3-regulamin-sklepu).
W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie
opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje
regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem
sytuacji, kiedy Konsument uzna
go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego jako obowiązującego.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem
stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne,
jeśli Konsument wyrazi
taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed
Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać
z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego
rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród
znajdujących się w rejestrze UOKiK.
Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie sporu
konsumenckiego.
W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy
miejscowo i rzeczowo.